Annons:
Etikettbehandlingar-mm
Läst 1470 ggr
emmaher
2015-05-10 00:04

provrörsbefruktning malmö

Hej, jag har lite frågor och hoppas någon här kan svara. Jag och min pojkvän har varit ett par sen 4 år tillbaka. Jag är 23 och han är 26 och de senaste 1,5 åren har vi försökt bli med barn men inte lyckats. I dec förra året tänkte jag att något måste vara fel och gick till kvinnokliniken där det konstaterades att jag hade en väldigt stor cysta på ena äggstocken och jag förklarade att jag aldrig blir gravid så vid operationen av cystan sprutade de in någon typ av blå färg och då upptäckte de att det var tvärstopp i båda mina äggledare och att jag aldrig kommer kunna bli gravid naturligt utan måste gå igenom en provrörsbefruktning. Läkaren sa att det positiva är att jag slipper gå genom en massa olika utredningar om varför jag inte kan bli gravid utan gå direkt till själva behandlingen. Det jag vill veta är hur det går till. Har hört att man har tre gratis försök, stämmer detta? Hur lång kötid är det? När börjar man behandlingen som får fler ägg att mogna? Om man ej lyckas på första, hur lång tid är det till andra besöket? Super tacksam för svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: