Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 4705 ggr
TrappedDean
2015-10-07 21:50

Får inte bli gravid

Det är så att min man och jag (båda 25+) tänkte vänta med att skaffa barn tills livet hade ordnat upp sig. Men för ett par dagar sedan fick vi en kall dusch. 

Pga. Ett test som min man gjorde under 2003, innan vi träffades. 

det gjordes när han var utbränd och hade inte sovit mer än ett par timmar under veckor vis. under 3 år hade han 5 arbeten/dag.  när han hade bara varit i tre dagar på sjukhuset kom Arbetsförmedling + Försäkringskassan och begärde att han skulle skriva på ett papper så de kunde göra ett test på hans arbetsförmåga. Han minns inte att han skrev på pappret.

De väntade en vecka. sen så tog de testet. det visade att han hade 50 IQ. 

Papperna fick senare stämpeln att de var icke godkänna pga han skrev på utan hans medvetande m.m. men detta separata papper är borta.

Kall duschen är att min mans Advokat meddelade oss att vi inte kan skaffa barn pga att min mans låga intelligens och kan därför inte ta hand om ett barns behov. och barnet kommer hamna i vanvård. därför kommer de att ta vårt barn vid barnafödslen. när han/hon är bara några minuter gammal.

det finns så kallade behandlings hem han kan hamna in,  den informationen som vi fick (som hon fick av socialen) så är det att han blir intagen på ett behandlingshem där de gör nya tester medan  han är frihetsberövad. 

det kan ta upp till ett par veckor till 1 år. och ske 17 ggr under vårt barns uppväxt( 22 år). 

Vilka vägar ska vi ta? är utomlands ett alternativ?  I så fall var?

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-10-07 22:17
#1

Låter inte riktigt i mina öron , hur kan han ha jobbat på 5 jobb samtidigt och ha 50 IQ ? ! Är det överhuvudtaget möjligt !?

[Ruffsetuss]
2015-10-07 22:19
#2

Sorry nu läste jag fel , det var fem jobb under tre år eller samtidigt ?

TrappedDean
2015-10-07 22:21
#3

Som jag skrev innan så gjordes testet under hans utbrändhet. när man blir utbränd så kokar hjärnan och den fungerar inte normalt. de har till och med svårt att veta vilken ände de ska hålla pennan med. 

men i dag så är han helt frisk från det. 

fem jobb/dag i tre år.

[Ruffsetuss]
2015-10-07 22:23
#4

Be då att få göra en ny test via hans Advokat , har inte Advokaten föreslagit det ?

TrappedDean
2015-10-07 22:28
#5

Jo men den informationen som vi fick (som hon fick av socialen) så är det att han blir intagen på ett behandlingshem där de gör nya tester medan  han är frihetsberövad. 

det kan ta upp till ett par veckor till 1 år. och ske 17 ggr under vårt barns uppväxt( 22 år). 

men det kan sluta med att han inte kommer ut alls.

[Ruffsetuss]
2015-10-07 22:35
#6

Varför är Socialen inkopplad överhuvudtaget ? Om man blir intagen på ett behandlingshem beror det på något allvarligt hos din Man , som han kanske inte berättat för dig . Ledsen men det låter jätteunderligt alltihop .

Annons:
TrappedDean
2015-10-07 22:43
#7

Pga av att min man är inblandad i en Vårdnadstvist just nu med sitt EX. hon drog upp papperna och hans advokat forskade lite i det. 

jag ansåg inte att detta är relevant så därför uteslut jag det från det första inlägget.

Behandlingshem är det alternativ vi fick av advokaten. Vi anser att detta är inte ett alternativ vi vill använda så därför ber vi om hjälp.

[Ruffsetuss]
2015-10-07 22:51
#8

Gör ett test hos en Privat aktör som har tillstånd att göra Psyk/Neuroundersökningar .

TrappedDean
2015-10-07 22:55
#9

tack vi ska kolla upp det.

TrappedDean
2015-10-17 22:34
#10

Tyvärr så sa den privata psykologen att enda utvägen är på behandlingshem.

[Ruffsetuss]
2015-10-17 23:18
#11

Då vet ni i allafall vad som bör göra för att få ett nytt test , det kanske är värt det om ni vill ha barn ? Det måste ju ligga i ditt intresse att ditt ev, framtida barn har en Far som har högre IQ än 50 eller hur ?

TrappedDean
2015-10-17 23:27
#12

katt och hund får bli vårt barn eller flytta utomlands.

Barajag1
2016-01-15 03:00
#13

Jag skulle flytta utomlands om jag va ni! Socialen i princip styr Sverige. Jävla sochelvete dom hotade mig så mycket så jag gjorde abort!!!!

Annons:
[Silverräv69]
2016-02-26 13:48
#14

Det är ett ofantligt stort steg att "packa ihop allt och flytta utomlands", att skapa sig en ny tillvaro och lära känna ett nytt land är omtumlande, långdraget och svårt.

Självklart går det att genomföra, men den resan är jättelång och utmattande. Ni lämnar allt bakom er, familj, vänner, grannar, han sitt barn hos sitt ex och så vidare.

Sedan tycker jag folk med höga IQ många ggr skaffar barn och är fullkomligt olämpliga som föräldrar..så din mans test och papper borde inte definiera honom som förälder. Kan han ha blivit smutskastad av sitt ex och förminskad som person? Hur är hans relation till hans barn, tog han han om honom/henne?

Jag tycker rent spontant inte heller att man kan *PUFF* förlora sin intelligens pga utbrändhet såsom vid en akut hjärnskada. Min mamma gick rakt in i väggen när jag var tonåring, men det var ingen vid soc som tog oss från henne eller annnserade att mamma hade lägre intelligens under återhämtningstiden.
Så synd att din man skrev på något han inte var medveten om, vilken sörja.

TrappedDean
2016-03-20 09:21
#15

# silverräv. Jo hans ex är en häxa. Eftersom papperna är äldre än 10 år så ska det inte gå att få tag i dem. men på nått sätt så lyckades hon. Men min man och jag har gett upp nu. Utomlands verkar inget alternativ. Pga att det är så svårt att få permanent uppehållstillstånd idag pga oroligheterna i landet. # barajag vad är din historia om ja får fråga.

Upp till toppen
Annons: