Annons:
Etikettatt-leva-utan-barn
Läst 1490 ggr
Josefihn
10/16/15, 1:25 AM

Pco

Har bara lite frågor. Inget aktuellt ännu. Men är diagnostiserad med pcos syndrom. Har varit i en relation länge utan att äta p-piller eller användas av skydd. Partner i öve tre år. Vi har sagt händer det så händer det.. Vi har haft sex väldigt ofta, jag är ung, något överviktig.. Men ingen graviditet.. Låter inte det knasigt? Cellförändringar å cysta inklusive. Är hos gyn ofta. Livmoder äggstockar är fina, men fortfarande kommer inget in.

Annons:
[GråHäxa]
10/16/15, 1:48 AM
#1

Jag kan knappt något om pco, men min bästa vän har det och hennes situation är väldigt lik din som du beskriver här. Hon är nu gravid i v.20 :) Så det behöver inte vara hopplöst bara för att du har pco. Har hört om flera andra som fått barn trots att de har det. Vet inte om man kan göra något för att underlätta en graviditet men för min vän blev det av utav sig själv :) Lycka till när du väl vill ha barn!

annia1
10/16/15, 2:12 AM
#2

Jag har inget svar och vet inte ens vad pco är. Nu har GråHäxa svarat här, men den här sajten är inte så aktiv så vet inte hur många som tittar in. Så kanske ställa frågan inne på gravid där finns kanske fler som råkat ut för samma. Det handlar inte bara om att vara gravid på den sajten utan även problem att bli gravid.

.

Tilda93
10/17/15, 9:09 PM
#3

Jag har också pco. Har du regelbunden menstruation? Och testat att ta ägglossningstest :) Och sen kan din partner inte ha tillräckligt med simmare eller är att dem är slöa m.m.

Thotis90
10/18/15, 9:33 AM
#4

Jag tycker inte att det låter konstigt alls då det verkar vara ganska vanligt när man har PCO. Jag har det inte själv, men då jag har varit i barnlöshetskarusellen i många år har jag lite kunskap om det. Själv har jag endometrios och kroppen säger tvärnej till graviditet. Den vill helt enkelt inte. 

Har ni varit i kontakt med fertilitetsläkare? Jag tänkte om du har fått prova Pergotime, om mannens spermier har blivit kollade osv.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: