Annons:
Etikettatt-leva-utan-barn
Läst 1216 ggr
[Galahad+Perceval=trueheart]

Barnlöshet

Jag har funderat väldigt mycket på det här med barn, och ibland blir jag orolig över att jag kanske är infertil. Min mens kan hoppa flera månader och ibland är det långa uppehåll på över 6månader. Sedan blir den normal igen. Men jag blöder lätt om någon trycker på min mages nedre del. Vilket tex sker när jag har sex. Jag misstänker att det rör sig om någon typ av systa då både min mamma, mormor och syster har opererat bort sådana från äggstockar och livmoder. Men mitt dilemma är att jag inte är säker på att jag vill ha barn. Jag tycker att barn är otrolig jobbiga, de skriker, smutsar ned och de bär på otroliga smittor. Jag tycker det är rent av stressande och jobbigt att vara i närheten av barn. Och jag misstänker att jag skulle vara lyckligare utan, men så ibland drömmer jag om min lila son och alla roliga saker han och jag skulle kunna göra tillsammans. Men när jag tänker på barn tänker jag aldrig på graviditet och de första 2åren. Han kan alltid gå och prata och gå på dagis. Jag inser att jag vill ha ett barn med mina gener, men jag vill inte vara gravid och tydligen så vill jag hoppa över de 2första åren. Jag tror detta känns jobbigt för mig då både min mamma och stora syster inte tycker att jag ska bli mamma. Det känns som att de tvingar mig till detta valet. Men samtidigt så vet jag inte själv vad jag vill just nu angående detta. Jag är 27år gammal.

Annons:
Upp till toppen
Annons: