Annons:
Etikettunder-25-barnlös
Läst 2672 ggr
klass_13
2015-11-30 00:04

Missfall som sen biverkning?

Jag undrar om någon vet om det finns något samband mellan en cellgiftsbehandling och missfall? Efter det andra missfallet i v8 undrar vi om det ligger något bakom. Har försökt att komma runt 3 missfallsregeln i vården utan framgång. Just nu vill man bara veta om det är någon idé att hoppas. Fick för många år sen en cellgiftsbehandling i hela kroppen som pågick i ett år och man har ju ändå samma äggceller. Någon idé att söka sig privat? Tacksam för alla svar

Annons:
VildaVittra
2015-11-30 00:18
#1

Jag vet att viss cytostatikabehandling kan skada könscellerna, diskuterade inte läkaren detta med dig när du behandlades? 

Men kanske det skulle fungera med donerade könsceller? DNA är ju inte allt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

klass_13
2016-02-23 11:13
#2

När behandlingen gjordes togs allt med mina föräldrar, tror inte att dom hade tänkt tanken att det skulle bli så här. Tycker att det är dåligt av sjukvården som vet om riskerna men inte vill följa upp någonting. Just nu är det som att man väntar på att man ska bli gravid och få missfall igen, så att man kan starta utredning och få reda på om det är nåt problem. Får man ett sånt besked kan man ta ställning i om man vill vara barnlös eller ta hjälp av andra. Ursäkta sent svar.

Upp till toppen
Annons: