Annons:
Etiketterallmäna-krypinetivf-provrörsbefruktning
Läst 5747 ggr
[Pollyboll]
1/20/16, 5:43 PM

Avundjsuka

Är det normalt att känna avundsjuka när andra blir gravida? Tänka -Varför hon, men inte jag? Vad har jag gjort för fel? 
En person som jag inte kunde tänka mig, och som "skulle" bli gravid efter mig, har nu blivit gravid. Känner sån avundsjuka, sorg, besvikelse, ilska(?).. Givetvis glad för att hon har lyckats, trots att inte jag gjort det..
Så mycket känslor. Och ingen som förstår.. 

Kanske nån annan som känner som jag, som vill ventilera lite?

  • Redigerat 11/1/22, 3:44 PM av Niklas
Annons:
Aleya
1/27/16, 4:03 PM
#1

Jag känner ibland så ja. Har själv endometrios, och vid denna sjukdomen kan fertiliteten vara nedsatt. Men min avundsjuka kan även sitta i att jag går och har ont varje jäkla dag och undrar hur mycket mer jag och min kropp orkar denna smärtan. Och så vet jag ju inte heller om endon härjar och gottar sig i min kropp fast jag behandlas med hormoner. Så vissa dagar kan jag sitta och bara grina över detta och andra så kan jag acceptera läget

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rebornmamma
2/5/16, 10:43 AM
#2

Jag känner så väldigt väldigt ofta

mathiason
2/5/16, 7:53 PM
#3

Förstår och känner detsamma..

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

emmamf_2
2/12/16, 8:39 PM
#4

Jag känner igen mig, har PCO och en äggstock som inte funkar,har snart i ett års tid ätit massa olika hormoner för att få en till normal ägglossning. Men det går tyvärr inge bra så har börjat gett upp hoppet.  Har en i min vänkrets satt till mig och beklaga sig att hon och hennes partner har försökt bli gravida i två månader och sen lyckades dom. Hon tyckte det var så jobbigt att dom fick kämpa så med att bli gravida. Är glad för deras skull men samtidigt så känner jag varför ska dom lyckas så lätt medans man själv får stoppa i sig massa hormoner som inte ens får i gång min ägglossning.

[Pollyboll]
2/16/16, 5:49 PM
#5

Något jag tycker är jobbigt för min del är att jag enligt läkare är fullt normal "där nere", alla värden och hormoner, äggledare osv ser fullkomligt normalt ut. Och mannen ser normal ut också. Så varför blir det ingenting..? Antar att det bara "tar sin tid", men man tycker ju ändå att "jag är normal", så borde tagit sig..

LaSadie
3/4/16, 1:41 PM
#6

Jag känner absolut avundsjuka. Dels över personer som självklart förtjänar att få barn men mest över de som inte förtjänar att få barn. Kanske är lite hybris att tänker att vissa inte ska ha barn, men tyvärr finns det personer som inte borde ha/få barn :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: