Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1302 ggr
Rebornmamma
2016-02-05 13:14

Rullstolburen och försöker bli gravid

Hej Allihoppa Jag är ny till detta forum. Jag tänkte jag skulle presentera mig lite grann och sen berätta lite bakgrund och var vi står idag.

Jag heter Terese, är 26 år och bor i Stockholms län. Tillsammans med min sambo Daniel sedan 2 år tillbaka.

Jag har sedan väldigt ung ålder velat skaffa barn men jag har självklart inte gjort drömmen till verklighet då jag innerst inne vetat att det verkligen inte varit dags än.

Min längtan efter att bli gravid och skaffa barn var under en period så stark att jag var tvungen att gå i terapi (mitt eget val) Min terapeut förklarade för mig att min "klocka" tickade på trotts att jag var så ung. min kropp stressade och gav mig signaler på att det var dags att skaffa barn men mitt huvud sa vänta. Vilket gjorde att jag kände mig väldigt stressad och det kändes som att tiden rann iväg framför mig. Jag var trotts allt bara 14 år så det var ju inte fallet.

efter ca ett år i terapi började jag kunna hantera känslorna men samtidigt gjorde det så ont i mitt hjärta på något sätt.

Nu är jag som sagt 26 år gammal, jag träffade min sambo för 2 år sen och mitt liv gjorde en hel omvändning till det bättre.

Det krävs en MYCKET speciell man för att klara av att leva med mig och jag menar då inte att jag är jobbig som person:D Nej det är nämligen så här att jag sitter i rullstol pga för tidig födsel som i sin tur gav mig diagnosen CP-skada. Den skadan påverkar mina ben (Jag sitter i rullstol) men också mitt tal ytterst lite.

Min skada innebär att Daniel och jag aldrig riktigt kan leva själva då jag måste ha Assistent och Daniel har verkligen tagit emot det faktumet med öppna armar, han ser bara mig och han se mina assistenter som förlängda armar, vilket är precis så jag vill att han ska se det.

Nu har vi ÄNTLIGEN kommit fram til en punkt i livet då vi båda 2 tycker att det är dags att skaffa barn. Det är med skräckblandad förtjusning vi börjar denna resa:) om 15 dagar kan jag ta ett gravid test! Jag hoppas verkligen på det bästa men samtidigt vet jag att det ska till en väldigt stor tur för att det ska gå på första försöket:)

/terese

Annons:
Calcifer
2016-02-05 13:16
#1

Grattis till påbörjad verkstad! Hoppas verkligen det går relativt fort att få plus på stickan!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Rebornmamma
2016-02-05 13:21
#2

#1 

Tack snälla det hoppas jag med verkligen vid nästa omgång om det nu blir en nästa:) Så tänkte jag att jag skulle försöka med Rosenrot Jag har sett att några här på sidan har haft lycka med det.

Upp till toppen
Annons: