Annons:
Etikettunder-25-barnlös
Läst 7744 ggr
sarann
2/23/16, 7:56 PM

Unga som vill adoptera, finns det fler?

Hej! Jag och min sambo är 24 och 29 år och i april ska vi gå på en obligatorisk föräldrautbildning för att några månader senare påbörja en utredning och förhoppningsvis få en godkänt lagom till jag fyller 25 år vintern 2016 . Är det nån mer i vår ålder/ung som ska utredas snar? Verkar inte vara så många i vår ålder som adopterar. Är det för eller nackdel att vara ung sökande? Vi har kollat lite på länder och tycker att Sydafrika är intressant. Någon som adopterat från Sydafrika det senaste året? Hur länge väntade du isåfall på BB? :-)

Annons:
LillaFrun81
8/9/16, 9:57 PM
#1

Jag var 24 då vi startade utredning 2005 maken var 27. Vi hann skicka papperen till Sydafrika 2v före min 25 årsdag. Vi fick vårt första barn våren 2007. Man måste ha varit gifta minst 3 år eller sammanboende minst 5 år iaf då vi ansökte. Reglerna har säkert ändrats. Men det är förstås bra att ha erfarenhet av barn. Fick andra barnet 2009 från Kenya & tredje kom via magen 2014.

RoxannaS
10/31/16, 6:58 AM
#2

Måste bara få säga att det är så otroligt fint av er båda att välja adoption, speciellt från utlandet. Ni ger dessa barn en så otroligt fin chans till ett bra liv. Och ts, jag hoppas det går bra för er och att ni får er ansökan godkänd. Massa kramar!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
tlover
10/31/16, 8:27 AM
#3

En nackdel med att vara ung sökande kan vara att många länder vill ha en tex 30 år+ eller liknande, eller hög stadig inkomst (vilket är ovanligare som ung), att man är gift osv

Men det finns länder som inte har sådana krav, när vi kollade in på adoption (då vi var barnlösa, nu löste det sig naturligt för oss efter 3 år) så bestämde vi oss för att inte ens försöka förrän vi var 30 både för att ge oss tid att försöka få egna och för att många länder som vi kollade på (främst Asien) hade 30 års gräns.

l'm back

giffan
2/22/17, 11:20 PM
#4

Titta gärna in på adopterade i fokus. Där finns det massor att läsa om adoptioner.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: