Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 2336 ggr
lillajag79
2016-10-04 13:18

Flera missfall, försöka igen?

Hej. Jag har ingen att prata med som tycker att det är intressant. Jag och min sambo har försökt bli med barn i ca 6 månader. Har lyckats men fått missfall för 5 månader sedan och nu igår. Frågan är hur många gånger man ska våga försöka och hur snart efter ett missfall man kan försöka igen. Jag är rädd att samma sak händer igen men detta är så önskat av båda. Jag har många tankar och sorgen i att jag inte kan ge min sambo ett barn är stor. Någon som har några tips och goda råd till mig som både är rädd och orolig. Kram till alla er som finns här och ni som försöker och vågar.

Annons:
[Rulander]
2016-10-04 13:25
#1

Jag kan inte svara rent medicinskt, men jag tycker ni absolut ska försöka igen.

Jag önskar att det går bra för er.!!!

Sindri
2016-10-04 13:51
#2

Våga försöka kan man väl göra så länge man vill ha barn. Vet andra som fått mer än två missfall och sedan fått friska, fina barn.
Men vården borde väl erbjuda dig en undersökning för att se vad som orsakat missfallen. Be att få en sådan annars. Det kan ju vara något litet som går att rätta till, alt. att du kan få andra råd som gör att du kan behålla fostren.
Önskar dig verkligen lycka till!!!!

lillajag79
2016-10-04 15:11
#3

Tack för era svar. Jag tänker inte ge upp för i slutändan får man kanske belöningen.

tlover
2016-10-24 18:20
#4

Man ska kunna försöka direkt efter missfall. Är kroppen inte redo än så blir man inte gravid helt enkelt. Däremot kanske man inte får ägglossning direkt. Vi fick vår dotter ganska direkt efter ett missfall och efter att ha försökt i tre år innan utan resultat. Sen om ni är psykiskt redo efter missfallet kan bara ni svara på även om det går att sörja och vara gravid samtidigt (jag gjorde det). För mig tog sorgen däremot bort "vara på rosa fluffiga moln" perioden.

l'm back

RoxannaS
2016-10-27 13:56
#5

Man ska ha missfall skapligt tätt inpå varandra (tror dem sa minst 3 på rad) innan man får hjälp med utredning på varför. För de behöver inte vara något fel. 

Det kan helt enkelt vara så att fostret inte är livsdugligt, någonting saknas hos det, eller så ville inte kroppen helt enkelt. Behöver inte finnas en solklar orsak. 

Läkarna rekommenderar att efter ett missfall ska man helst vänta 1 menscykel emellan innan man försöker igen, så att kroppen hinner återhämta sig ordentligt, och för att eventuella blodrester från missfallet ska ha rensats ut. 

Men det är helt upp till dig att välja hur länge du vill vänta. Men det kan finnas en risk att få missfall igen om man blir gravid för tätt inpå. Finns aldrig några garantier.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
lillajag79
2016-10-30 22:51
#6

Hej alla. Vill underrätta om att jag nu är gravid igen. Utan en mens innan. Sååå lycklig. Uppdaterar er.

Annons:
RoxannaS
2016-10-31 06:52
#7

Grattis! Hoppas att de går bra denna gången. Håller tummarna så hårt jag kan. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
LillaFrun81
2016-12-12 06:47
#8

Jag hade 18 tidiga mf innan första via magen kom efter 12 år utan skydd & efter ytterligare 6st tidiga mf är jag nu gravid igen med bf i juni……detta blir vårt 4.e mirakel ❤

Upp till toppen
Annons: