Annons:
Etikettbarnlöshet
Läst 7321 ggr
HawkTear
11/22/16, 8:52 AM

Pco/Pcos och övervikt, dieter?

Jag fick för ca 2 år sedan reda på att jag har pcos, plus att jag har mestadels hela mitt liv kämpat mot vikt problematik, så har vi (jag och sambo) svårt att få barn. Är 31 år och har längtat efter barn i 6 års tid. 

Finns det några tips på dieter, hälsokost och så vidare ni kan dela med er av. Jag har provat LCHF, lyckades med det under 3-4 år innan det slog om för mig. Jag fick ingen hjälp från min gynekolog och/eller vårdcentral då och det känns som om jag håller på att bli galen.

Tacksam för svar

~ HawkTear (Heidi)

Annons:
Missmagi
11/23/16, 7:47 AM
#1

För mig funkade ingen diet alls. Tror de var de där förbudet mot vissa saker som godis o sånt som gjorde mig besatt. Däremot träning. Alltså långa promenader. Powerwalks. Ut o jogga. Eller jogga inomhus om de är dåligt väder och halt. De gjorde att jag rasade. Sen kom maten naturligt. Sockerhalten i kroppen stabiliserades och sötsuget ta sig på en normal nivå. Men inga förbud de är grejern! Jag har dock ingen erfarenhet av pco/pcos men man har rätt att få hjälp om ni försökt så länge. Ring till en fertilitet klinik. De e mitt lilla tips! Kram på dig!

HawkTear
11/23/16, 9:16 AM
#2

Jag ska prova att ringa en klinik. Men hur länge ska man jogga/promenera om dagarna då? 30 minuter, 1 timme? Eller bara så att det känns bra kanske? Det kommer väl antar jag. Ja det där med förbud är en plåga, har just (någon dag sedan) satt förbud mot godis och sånt, håller redan på att bli galen på allt gott som finns i världen. 

Kram på dig med

~ HawkTear (Heidi)

Missmagi
11/23/16, 9:49 AM
#3

Ja de e hemskt med förbud. Jag ökade successivt så att man inte tar i för hårt i början. Försök att hitta de som känns bäst för dig. Ja ring det är aldrig försent och som sagt ni har all rätt att få hjälp. Vi ska efter 2 års försök utan bebis äntligen få hjälp. Så ge inte upp!

HawkTear
11/28/16, 10:33 AM
#4

Tack för svar. Då ska jag ringa och kolla vad de säger, förbereda för att få kämpa. Jag har tänkt ett "tränings schema" eller vad man ska kalla det, 1-2 promenader några dagar i veckan, att börja lätt med.

~ HawkTear (Heidi)

DoktorVinter
12/26/17, 12:41 PM
#5

Nu är detta kanske en död tråd, eftersom den är ett år gammal, men jag har lite samma problematik. Jag har PCOS med ALLA symptom och jag har som nyårslöfte att bli mycket mer vältränad än vad jag är nu. Så från och med idag har jag börjat äta lite bättre. Hittills har jag bara ätit frukost, men ändå. Vi har en träningscykel som jag ska testa, samt att vi har två gym och en simhall, badmintonhall och skridskohall/rink på gångavstånd. Finns alla möjligheter för mig att klara det - men jag har misslyckats så många gånger förr. Usch, jag är faktiskt lite rädd.. 

Hoppas det ordnade sig för DIG i alla fall! Kram!

annter
2/4/18, 10:31 AM
#6

Jag har hört från en vän med PCOS att strikt lchf som också kallas ketogenicdiet är bäst. Håller själv med att gå ner i vikt inför IVF. Det går trögt tyvärr…

Annons:
Upp till toppen
Annons: