Annons:
Etikettunder-25-barnlös
Läst 13372 ggr
idamadelenemoren
1/12/18, 11:15 PM

Vad kostar det?

Vad kostar det att göra en provrörsbefruktning? Jag har PCOS och bor i Västmanland, om de har med saken att göra

Annons:
annia1
1/13/18, 1:01 AM
#1

Den här sajten är inte så aktiv. Prova att fråga inne på gravid istället. 

Osäker på om provrörsbefruktning är samma som IVF. Om det är samma så är det några inne på gravid som gjort IVF. Och vad jag vet om man får det beviljat så är det så att man får några försök gratis, hur många försök man får gratis kan skilja mellan landstingen. Om det behövs fler försök än så så får man betala. Men som sagt fråga inne på gravid.

.

Aleya
1/13/18, 3:21 AM
#2

Jag skulle kolla på hemsidan på ditt landsting och söka där efter ordet IVF. Då bör det komma upp information och vart du ska vända dig med ev frågor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

serenas
1/30/18, 4:55 PM
#3

Tror det var 3 försök i västmanland om det inte har ändrats

LaSadie
2/3/18, 10:51 AM
#4

Det är tre IVF försök i Västmanland. Efter det så kostar det pengar. Tror man kan göra sex försök med insemination också. Läkarbesök sker på sjukhuset men allt annat som äggplock och insättning sker i Uppsala.

LaSadie
2/3/18, 10:59 AM
#5

Kollade förresten upp vad det skulle kosta att göra det privat på Carl von Linné i Uppsala och förra året så verkar tre försök ligga på cirka 70 000.

zakkris
2/18/18, 8:49 AM
#6

IVF är kostnadsfritt i hela sverige om du håller dig inom kriterierna. Då betalar du endast för medicinerna och vanlig läkarkostnad. 
Vi har gjort 2 försök, gravid just nu, vi har totalt lagt ut 15.000 med alla mediciner, besök, bensin, parkering osv.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
SevenSeas
1/1/19, 4:06 PM
#7

#18 Även om man får IVF beviljat av landstinget så är det skattebetalarna som betalar kalaset och kan därmed inte anses vara kostnadsfritt annat än för den enskilde individen, om ens det då jag förutsätter att denne också betalar skatt.

Upp till toppen
Annons: