Annons:
Etikettallmäna-krypinet
Läst 2488 ggr
Xicilia
2018-09-21 21:26

7 mf och nu misstänkt utomkvedshavandeskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er. Jag har haft totalt 7 tidiga mf och har nu gjort en utredning och fått blodförtunnande och gulkroppshormon. 7/9 på bim visade testet plus och jag påbörjade medicinering. Har blött 2 svängar och blivit livrädd att det skulle vara mf igen men det har gått vägen. På kollen i tisdags på 5+4 Kunde de inte se något alls i livmodern. Tog hcg prov i tisdags och i torsdags hade det bara stigit från 1700-2600 så det har inte fördubblats som det ska. Har inte ont mer än vanlig växtvärk. Men när de klämde på magen gjorde det ont på höger sida. Känner dock ingen öm punkt nu längre själv när jag trycker. Imorgon blir det hcg prov igen och jag får veta på eftermiddagen hur det såg ut. Hoppet är ju det sista som överger en, har jag hört, så jag borde kanske efterfråga något hoppingivande svar eller en solskenshistoria. Men jag vill nog mest gnälla av mig tror jag. Jag är så rädd för mf och har alltid fått dom efter att jag haft samlag eller orgasm så jag har valt att helt undvika sånt från att jag började misstänka graviditet en vecka innan bim, så jag är redigt sexuellt frustrerad. Jag har också nästan helt släppt kaffe för tillfället och vågar inte anstränga mig fysiskt så jag har ingen ventil för frustrationen och stressen. Den här frustrationen över att offra så mycket och sen gå och vara medveten om att det kanske är förgäves känns fördjävligt. Jag blir galen snart. Berätta gärna om era egna resor med utomkvedshavandeskap. Allt uppskattas. Bara att få känna att man inte är ensam gör så mycket. Någonstans hoppas jag ändå att jag räknat fel eller att fostersäcken gömt sig där inne i tisdags. Men jag är realist och tror inte det. Så tur kan man nog inte ha. Översta testet på bilden är från imorse. Har valt att fortsätta testa för att kunna se strecket bli svagare ifall det är ett missfall, för då behöver jag inte gå så länge och fundera om jag börjar blöda. Tycker ni det är en normal stegring över 14 dagar eller borde det ha blivit starkare tidigare kanske?

Annons:
Poprocks
2018-10-24 09:45
#1

Håller tummarna för dig! Jag har själv haft 1 utomhavandeskap som jag fick op bort, då hade jag jätte ont i min högra äggledare. Andra gången hade jag utomhavandeskaps mf, båda gångerna hade jag ju ingen anning om att jag var gravid förns det "var försent" har man haft det en gång så känner man ju igen smärtan det gör fruktansvärt ont. Idag planerar vi och jag håller på och äter piller å så ska dom ha xtra koll på mig eftersom det fortfarande finns chans att jag får det igen. Allt gick så fort för mig när det väl hände och jag visste ju inte ens vad det var för nått å man fick inte direkt nån bra information på sjukhuset heller, jag tyckte det var jätte tufft och fick googla fram det mesta själv. När jag hade mf tror jag att jag var in flera gånger till gyn akuten men dom kunde inte ge mig svar förns jag träffade den 8'e gynekologen som var samma som fastställde mitt första utomhavandeskap som då berättade att jag hade ett sånt mf. Då blödde jag i 3 månader, min livmoder var också tom, men dom kunde inte fastställa dom bara tog kort å sprang till nån kollega som skulle ge nått svar men jag fick knappt nått svar. Jag kunde bara relatera till smärtan så jag viste ju innan dom viste. Det är jätte knepigt. Och som sagt håller tummarna för dig.

Xicilia
2018-10-24 16:18
#2

Jag beklagar dina mf och utomkvedshavandeskap… fruktansvärt jobbigt att gå igenom. Jag håller tummarna för er att det går bra. Jag har uppdaterat här i tråden om du läser. Det har gått bra. Är på 10+5 idag och allt är okej. Så jag är otroligt tacksam. Fortsätter och kämpar med oron såklart och har haft en blödning och varit in på vul men allt ser bra ut än så länge.

Xicilia
2018-10-24 16:20
#3

Åh förlåt. Jag skrev detta på gravid iFokus också och sen glömt bort det här på barnlöshet. Insåg nu först efter jag svarar att det fanns ju inga kommentarer här.

Upp till toppen
Annons: