Annons:
Etiketterbehandlingar-mmfertilitetsutredning
Läst 910 ggr
AnnaLeo
11/21/19, 12:08 PM

Vill göra en Fertilitetsutredning

Kan man kolla om man kan bli gravid utan att ha något problem så. Jag är adopterad och eftersom jag då inte vet något om mina föräldrar så är jag rädd att jag har något ärftligt. Man hör ju överallt om allt fel som kan påverka fertiliteten, att klimakteriet är förtidigt och allt detta. Jag är just nu 19 och min sambo 22, jag vill jättegärna ha barn, men han är inte redo än. Så då skulle det vara en lättnad om att få reda på hur det ligger till i nuläget om fertiliteten. Jag kan tänka ihjäl mig om detta och det börjar bli så jobbigt och tär på förhållandet. Frågan är alltså om man kan göra en utredning nu i våran situation eller om man måste ha haft problem med att bli gravid

  • Redigerat 11/1/22, 3:43 PM av Niklas
Annons:
Maria
11/21/19, 12:38 PM
#1

Du kan ju alltid söka privat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AnnaLeo
11/22/19, 12:01 AM
#2

Okej, bor i en liten stad så mycket privata kliniker finns det nog inte här. Men tack för tipset ska kolla upp det. Vet du vart priserna ligger på ungefär?

Maria
11/22/19, 7:50 AM
#3

Jag har inte en aning men du får kanske ringa runt och kolla. 

Tänker du dig att ni ska kolla fertiliteten hos er båda?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tre996
12/3/19, 1:45 PM
#4

Just för att kolla fertiliteten så är det tyvärr en privat klinik.
Annars så funkar det så att man hör av sig till sin vårdcentral och då kommer dom vilja att man ska ha försökt få barn i minst 6 månader innan dom skickar vidare till undersökningar och medicinering.
det finns ju medicin som ökar på mognaden på ägg men vet inte om det finns motsvarande för spermaproduktion

Upp till toppen
Annons: