Barnlöshet iFokus

Barnlöshet

Läst 385 ggr
Anonymos
2021-02-24 19:14
2

Har PCO men önskan om barn

Behöver bara skriva av mig.

För två år sedan fick jag veta att jag har PCO. Jag kan räkna gångerna i mitt liv jag fått egen mens. Ätit under många år ppiller men även under en period Provera för att framkalla en form av mens även om den är ”fejk”.

Idag brinner tårarna bakom ögonlocken… jag är förtvivlad! Vill inte se en enda bild på bebisar men ändå tvingar jag mig själv till det. Vi har inga planer på att få barn nu men ändå…. Jag bara vill så hemskt gärna få ordning på min menscykel så jag också kan i alla fall bli fertil som alla andra!

Suck…. Förlåt. Ville bara skriva av mig

/Anonymos

[pamo]
2021-02-25 17:46
0

Jess89
2021-06-05 19:29
0

Hej,

Har också PCO och kan tipsa om att söka hjälp för att bli gravid. Hade precis samma problem med glesa menstruationer och sökte hjälp. Då blir både du och din partner undersökta och sedan får du först provera sedan piller för att få igång en ägglossning.

Första gången blev jag gravid spontant efter spolning av äggledarna. Andra gången hann jag bara genomgå en kur så blev jag gravid.

Jag förstår precis vad du går igenom då jag ofta kände likadant. Självklart vill man vara glad för andras skull men tyvärr kände jag inte den glädjen när den ene efter den andra blev gravida. Önskar dig all lycka till med allt. Det löser sig säkert för er med 😊

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga